Profesjonalny sklep internetowy

Wiele właścicieli posiadających sklepy stacjonarne, bądź osób, które chcą dopiero zacząć swoją przygodę z handlem, zastanawiają się co trzeba zrobić, żeby założyć sklep internetowy i z jakimi się to wiąże kosztami. Nie ma w tym nic trudnego, a podstawowe informacje jak utworzyć sklep krok po kroku znajdą się poniżej.

Pomysł

Najważniejsze jest to, żeby zastanowić się nad tym, co się chce sprzedawać. Nie ma złych pomysłów, jednak warto znaleźć odpowiednią niszę, w której nie ma jeszcze konkurencji. Jeżeli istnieje już wiele sklepów, które sprzedają dany towar, warto się zastanowić nad konkurencyjną ceną i warunkami.

Zakładanie firmy

Założenie firmy jest całkowicie bezpłatne. Wystarczy zapisać się w Krajowym Rejestrze Sądowniczym (KRS) lub w Centralnej Ewidencji i Informacji Gospodarczej (CEIDG). Nie obędzie się również bez wizyty w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, Urzędzie Skarbowym oraz banku. Jeżeli ktoś już posiada firmę, wystarczy postaranie się o odpowiednią adnotację o handlu w internecie.

Nazwa

Nazwa musi być krótka, chwytliwa i wpadająca w ucho. Klienci muszą ją z łatwością zapamiętywać i chętnie dzielić się ze znajomymi. Trzeba oczywiście odpowiednio wcześnie zorientować się, czy dana domena nie jest już czasem zajęta przez kogoś innego.

Wybór oprogramowania

Jeżeli ktoś nie jest profesjonalnym programistą lub nie chce wydawać fortuny na informatyków, powinien zainteresować się gotowymi oprogramowaniami. Oferuje je na przykład platforma Sky-Shop.pl. Dużym plusem jest możliwość testowania sklepu przez 14 dni całkowicie za darmo oraz znajdujący się tam system podpowiedzi, który ułatwi wszelkie konfiguracje.

Szata graficzna

Sklep musi być przejrzysty i prosty w obsłudze, tak żeby klienci z łatwością poruszali się po zamieszonych treściach i chętnie wracali. Warto również zainwestować w profesjonalną sesję zdjęciową przedmiotów oraz ich opisy – im dłuższe, tym lepsze.

Promocja

Na koniec wystarczy już gotowy sklep online odpowiednio wypromować. Polecane jest przede wszystkim pozycjonowanie i Google AdWords. Równie dobrze sprawdzić się może aktywność na portalach społecznościowych, czy chociażby wpis w porównywarki cen lub różnego rodzaju katalogi.

 

Materiał zewnętrzny