Krówki ślubne i inne

Krówki ślubne czy jak kto woli krówki na wesele to artykuły, które cieszą się dużym zainteresowaniem klientów firm reklamowych. Dlaczego tak jest? Na to pytanie najlepiej odpowiedzieliby nam zarówno specjaliści od reklamy właśnie, jak i osoby, które takowe artykuły zamawiają do celów promocyjnych. Ale skoro nikogo takiego nie mamy na podorędziu, spróbujmy sami uporać się z tym zadaniem. Nawiasem mówiąc, nie będzie to nader trudne, bo reklama w obecnej dobie to rzecz powszechna.

Każdy z nas, bez względu na to, czy tego chce, czy nie, obcuje z nią. Reklamę mamy dosłownie wszędzie: w prasie, w radiu, w telewizji, w internecie oraz na ulicach - w postaci różnego rodzaju szyldów, tablic, neonów, billboardów czy innych potykaczy. Do tego dochodzą jeszcze tzw. gadżety reklamowe, których przykładem są choćby wspomniane powyżej krówki na wesele No właśnie, mógłby ktoś zapytać, po co komu krówki ślubne? Co to ma wspólnego z reklamą? Krówki ślubne to w zasadzie taki symboliczny upominek dla gości, nie reklama. Ale ten rodzaj cukierków można wykorzystać równie dobrze w promocji w innych okolicznościach. Na opakowaniu cukierka umieszcza się firmowe napisy i już mamy smaczny gadżet reklamowy, który jest po prostu świetny pod każdym względem. Tajemnica takich rzeczy tkwi tak naprawdę w tym, że spełniają one niejako dwie funkcje: promocyjną i użytkową. Krówka to smaczny cukierek i dlatego też ludzie lubią ten typ słodyczy. Poza tym jeszcze koniecznie trzeba wspomnieć o tym, że dla niektórych to smak dzieciństwa, a to już taka wartość dodana. Po drugie, cukierek smakuje tak samo, niezależnie od tego, czy opakowany jest w papierek z firmowymi napisami, czy też inny. Tak jest ze wszystkimi gadżetami reklamowymi. Można tu wymienić choćby koszulki, czapli, smycze, teczki, długopisy, breloki, notesy, parasole i mnóstwo innych jeszcze rzeczy.

A skoro już został wywołany temat reklamy, zatrzymajmy się na chwilę przy tej kwestii, bo chyba warto byłoby spojrzeć na nią od strony kuchni. Reklama stała się już częścią naszego życia i dlatego też nie można od niej się izolować. Można nawet odnieść wrażenie, że wszyscy wokół coś reklamują. Nawet szkoły muszą się odpowiednio promować, żeby miały kogo uczyć, bo inaczej dojdzie do zlikwidowania placówki. A trzeba w tym miejscu wyraźnie podkreślić, że każdy komunikat reklamowy działa tak samo: ma wpływać na nasze postawy i decyzje. Perswazja to cel nadrzędny każdej reklamy. Na rynku funkcjonuje sporo firm, które specjalizują się w szeroko rozumianej reklamie. Tym samym więc, jeśli tylko ktoś potrzebuje pomocy w tym obszarze, ma realne szanse na to, żeby z takowej skorzystać. A wiedzmy, że tylko dobrze zrealizowana reklama ma sens, bo inaczej może się skończyć li tylko na niepotrzebnym wydaniu sporych środków. A nikt przecież nie lubi wydawać swoich ciężko zarobionych pieniędzy, bo wszak te nie spadają chyba nikomu z nieba. 

Dobra reklama to konieczność w biznesie i co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Co więcej, nie wystarczy nawet odpowiednia promocja w realu, ale trzeba jeszcze zadbać o tę w świecie wirtualnym. Tam bowiem przeniosło się nasze życie i musimy ten stan rzeczy zaakceptować. No cóż to ewidentnie znak czasów, w jakich żyjemy. I jak tutaj nie zgodzić się ze stwierdzeniem Hipolita Taine'a, dziewiętnastowiecznego filozofa francuskiego, który przekonywał sobie współczesnych, że jednym z trzech czynników determinujących ludzkie życie, jest moment dziejowy, w którym egzystuje dana jednostka. 

Na zakończenie jeszcze krótka informacja o tym, jak tworzy się komunikat reklamowy. Otóż, buduje się go w oparciu o schemat AIDA. Co to znaczy? To skrót od czterech angielskich słów: attention, interest, desire oraz action. Otóż, reklama ma po pierwsze, ma zwrócić uwagę potencjalnego klienta na dany produkt. Po drugie, ma ma go nim zainteresować. Po trzecie, ma wzbudzić w nim pragnienie posiadania reklamowanej rzeczy. Po czwarte, ma spowodować, żeby klient po prostu kupił reklamowany produkt. Prawda, że to proste?

Artykuł partnera