Jak zadbać o wizerunek marki sklepu?

Marka sklepu to jeden z kluczowych czynników decydujący o jego atrakcyjności dla klienta. Dlatego właśnie jej wizerunek musi być umiejętnie budowany, i to na wielu polach. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Warto się trzymać kilku kluczowych zasad.

Marka jest ważna zarówno dla dużych korporacji i sieci sprzedażowych o zasięgu krajowym czy międzynarodowym, jak i dla mniejszych sklepów. W każdym przypadku zaufanie do brandu i wywoływane przez niego pozytywne emocje budują wizerunek, który przekłada się na większe zaangażowanie klientów. W efekcie – zainteresowanie ofertą wzrasta, a sprzedażowe słupki się podnoszą. Nie zastanawiaj się więc, czy w ogóle inwestować w wizerunek marki, ale jak to zrobić.

System identyfikacji wizualnej to klucz do sukcesu

Co sprawia, że wiesz, iż właśnie jesteś w sklepie konkretnej marki? Duże logo na wejściu to jedno. Zupełnie inną kwestią jest wyjątkowy klimat oraz design przestrzeni. Taki, który odróżnia jego przestrzeń od innych i w mgnieniu oka pozwala zidentyfikować brand.

Jak to się dzieje? Elementów systemu identyfikacji wizualnej jest co najmniej kilka. Na przykład:

  • logo marki – chodzi zarówno o jego układ graficzny, jak i krój czy kolorystykę,
  • kolorystka – nie tylko logotypu i materiałów promocyjnych, ale i wnętrza sklepu – musi odzwierciedlać jego wartości i specyfikę. Przykład? Sklepy, w których dominuje biel i zieleń wydają się być bardziej „ekologiczne”, te utrzymane w ciemnych barwach – ekskluzywne, a wykorzystujące kontrastowe kolory – nowoczesne,
  • charakter ekspozycji sklepowych i witryny – np. to, czy ich styl będzie bardziej klasyczny, i nawiąże do ekskluzywnej elegancji, czy też nowoczesny, dynamiczny i casualowy?

By wszystkie te elementy pozwoliły osiągnąć sukces w budowaniu marki, muszą być ze sobą spójne i z konsekwencją powtarzane w każdym miejscu i momencie. Bez względu na to, czy jesteś na etapie projektowania marki swojego sklepu, czy chcesz wzmocnić jej widoczność w sklepie – zwróć się o pomoc do ekspertów w zakresie marketingu sklepowego, którzy tworzą unikalne aranżacje. Sięgnąć możesz np. po aranżacje i materiały POS firmy Canvas, przygotowane na indywidualne zlecenie. Eksperci od komunikacji wizualnej zadbają o efektywne utrwalenie Twojego brandu w świadomości klientów.

Nie tylko ekspozycje

Znaczenie mają także wszystkie inne, nawet najdrobniejsze elementy w sklepie – choćby:

  • outfit pracowników – warto upewnić się na przykład, że wszyscy ubrani są w tym samym stylu lub mają na sobie choćby koszulkę z logo firmy – tak, by klientowi łatwo ich było rozpoznać,
  • torby do pakowania zakupów – wcale nie muszą być zwykłymi „zrywkami” – zadbaj o to, by stały się wizytówką Twojego sklepu, a klient chętnie korzystał z nich na co dzień,
  • karty programów lojalnościowych – jest więcej niż pewne, że taka karta trafi do portfela klienta, a co za tym idzie, będzie kolejnym elementem utrwalania marki.

Komunikacja wizualna z klientem to podstawa efektywnego budowania wizerunku marki. Nie lekceważ jej więc bez względu na skalę działania. Czasem nawet niewielkie zmiany w układzie sklepu, kolorystyce czy sposobie ekspozycji towarów wpłyną pozytywnie na sprzedaż.

Materiał partnera zewnętrznego