Jak wspierać sprzedaż?

Nie da się ukryć, że bez względu na branżę, w jakiej działasz, konkurencja na rynku potrafi być ogromna. W takim środowisku przyciągnięcie do siebie klienta i zadbanie o rozpoznawalność marki potrafi być prawdziwym wyzwaniem. Oto kilka sposobów, by osiągnąć ten cel!

Branża POS – efektywne wsparcie sprzedaży


Materiały POS, zwane również POSM (ang. point of sale material) to obecnie najbardziej powszechne nośniki reklamy. Ich celem jest wzmocnienie sprzedaży bezpośrednio w miejscu dokonywania zakupu lub jego bezpośrednim otoczeniu. To typ reklamy stosowanej poza mediami i środkami przekazu masowego. Branża POS ma za zadanie dotrzeć do klienta detalicznego dokładnie w momencie podejmowania decyzji zakupowej – właśnie dlatego ten typ reklamy jest tak efektywny. Jakie są rodzaje materiałów POS? Choć większość ludzi natyka się na nie każdego dnia idąc do sklepu lub mijając jakiś punkt sprzedaży, nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. POSM mogą przyjąć postać materiałów miękkich, takich jak ulotki, plakaty, naklejki itp., które wykonane są z papieru lub kartonu.
Bardziej popularnym rozwiązaniem są jednak materiały POS twarde, które można spotkać w formie regałów, stojaków na ulotki, półek, potykaczy, stoisk, tacek do wydawania drobnych i wielu innych elementów, które możesz znaleźć na sklepowej ladzie, we wnętrzu lokalu jak i bezpośrednio przed wejściem. Wszystkie te materiały mają jeden wspólny cel – dotrzeć do klienta w momencie, w którym wyraża gotowość do zakupu.


Regały reklamowe – dlaczego warto z nich korzystać?

Znaczna większość decyzji zakupowych ma charakter emocjonalny i podejmowana jest pod wpływem chwili. Ważne jest, by marka budziła pozytywne skojarzenia i zapisywała się w świadomości klientów. Dzięki temu masz szansę dotrzeć do podświadomości wielu pojedynczych odbiorców, a twoja oferta zaistnieć w ich głowach jako coś, po co warto sięgnąć. Wśród najbardziej skutecznych rozwiązań z branży POS wymieniane są regały reklamowe.
Ich niewątpliwą zaletą jest ekspozycja produktu w sposób, którego nie da się przeoczyć. Mając do wyboru półkę z produktami różnych marek, klient może dokonać różnego wyboru. Jeśli obok będzie stał wyróżniający się regał z reklamą twojej marki, znacznie chętniej sięgnie po twoje produkty, ponieważ to one zwróciły jego uwagę. To właśnie regał ekspozycyjny może okazać się tym elementem, dzięki któremu wygrasz batalię o klienta.


Zalety materiałów POS

Dla osób, które choć raz przeanalizowały swoje nagłe decyzje zakupowe podjęte podczas wizyty w sklepie, nie ma żadnej wątpliwości – materiały POS doskonale spełniają swoją rolę wspierając sprzedaż rozmaitych produktów. Ich podstawową zaletą jest możliwość dotarcia do wielu klientów detalicznych stosunkowo niewielkim kosztem, a także budowanie pozytywnego wizerunku i świadomości marki w oczach klientów. Dzięki dobrze wykorzystanym regałom reklamowym i innym elementom z branży POS możesz przez cały rok przyłożyć się do zwiększenia sprzedaży swoich produktów wzbudzając w ludziach dobre skojarzenia z marką.

Artykuł sponsorowany