Smart shopperzy - Polacy na tropie mobilnych okazji.

Smart shopping, czyli szukanie dobrych okazji do zakupów w dobrej cenie, jest coraz bardziej popularny w Polsce i na całym świecie. Jeżeli chcesz lepiej poznać ta grupę i jej zachowania, zapoznaj się z raportem opublikowanym przez Qpony.pl.

Obraz smart shoppingu w raporcie Qpony.pl

Smart shopping to zjawisko pochodzące ze Stanów Zjednoczonych. W USA olbrzymia większość konsumentów jest nastawiona na mądre zakupy i nie przepłacanie za towary i usługi. Bardzo popularne są portale zakupów grupowych oraz serwisy, w których można znaleźć nowe, technologiczne gadżety o wysokiej jakości lub lokalne usługi w obniżonych cenach. Smart shopping bardzo często jest domeną osób, które dysponują sporym budżetem, a gorsza sytuacja materialna wcale nie jest najważniejszym motywatorem mądrych zakupów. W raporcie opublikowanym przez Qpony.pl można przeczytać interesujące case studies, z których wynika, że smart shopperzy to w większości osoby dobrze sytuowane, dla których głównym celem jest optymalizowanie domowego budżetu i jak najbardziej racjonalne zarządzenie wydatkami. Przeprowadzone badania pokazują, że codzienne oszczędności osiągnięte za pomocą smart shoppingu pomagają osobom z klasy średniej na odłożenie znacznych kwot, które mogą oni przeznaczyć na cele takie jak podróże, doszkalanie czy rozwój osobistych pasji.

Smart okazje w aplikacjach mobilnych

Jeden z najciekawszych wniosków przedstawionych w raporcie Qpony.pl dotyczy procentu osób, które szukają zakupowych okazji przy wykorzystaniu smartfonów i Internetu mobilnego. Szacuje się, że z grupy osób zainteresowanych smart shoppingiem, do której obecnie zalicza się około 89 % Polaków, aż połowa szuka ciekawych rabatów i zniżek na smartfonach lub tabletach. To doskonale obrazuje tą grupę docelową: są to osoby zaznajomione z nowoczesnymi technologiami, dla których mobile jest naturalnym środowiskiem, w którym poruszają się na co dzień. Lektura raportu z pewnością zainteresuje wszystkie osoby związane zawodowo z marketingiem, przede wszystkim mobilnym, ponieważ dostarcza ciekawych wniosków, analiz i case studies dotyczących zachowań zakupowych on-line w grupie świadomych konsumentów, obeznanych z nowymi technologiami, zasadami ekonomii oraz sposobami na mądre zakupy w sieci i efektywne oszczędzanie.

Pobierz pełną wersję raportu.