Na czym polega marketing szeptany?

Marketing szeptany to jedna z najciekawszych form reklamowania produktu lub przedsiębiorstwa. Posiada ona wiele zalet, ale stawia również wymagania, którym trzeba sprostać, aby takie działanie okazało się skuteczne. Trzeba więc dokładnie się za to zabrać lub powierzyć takie zadanie komuś, kto się na tym naprawdę zna, ponieważ cienka jest linia pomiędzy marketingiem szeptanym, a spamem. Nikt nie chce sobie zaszkodzić - nie warto więc oszczędzać na tej formie promocji. 

Przede wszystkim marketing szeptany chce nakłonić w pewien sposób do zakupu produktu lub usługi poprzez wywołanie dyskusji, najczęściej na forach w social mediach. Dyskusja musi być angażująca, aby włączyło się w nią jak najwięcej osób. Dzięki temu przedstawiamy plusy danego przedsiębiorstwa - ich usługi lub produktu - nakłaniając do podjęcia zamierzonej przez nas, decyzji zakupowej u potencjalnego klienta. 

Aby marketing szeptany był skuteczny musimy znaleźć odpowiednie forum, grupę lub blog, bo to już połowa sukcesu. Nikt przecież nie będzie zainteresowany firmą sprzedającą kosiarki, jeśli forum dotyczy pielęgnacji malucha w pierwszych dniach życia, na których mamy wymieniają się swoimi spostrzeżeniami. To kompletnie mijałoby się z celem działań. Wpisy, które pojawiają się w wątku, muszą być odpowiedzią na zadane pytanie, nie mogą być od czapy. Szeptacz, czyli osoba zajmująca się tego rodzaju marketingiem, musi bezwzględnie używać poprawnej polszczyzny i bardzo subtelnie wplatać wątki o danej firmie i jego produkcie bądź usłudze. Nie może być to nachalna reklama, ponieważ internauci są na to wyczuleni. 

Musimy unikać propozycji osób, które podejrzanie chcą mniej pieniędzy za kilka wpisów, niż normalnie określa je rynek. Wtedy często możemy poznać, że to osoba, która niekoniecznie się na tym zna lub chce nam zaoferować wykonanie usługi średniej jakościowo lub nie odróżnia kompletnie marketingu szeptanego od zwykłego spamu, który zupełnie nas nie interesuje. Koszt 10 artykułów z zakresu marketingu szeptanego o wysokiej jakości wykonania to około 30-80 zł i nie należy schodzić poniżej tego pułapu. 

Z korzystania z marketingu szeptanego płyną same plusy - zwiększa się rozpoznawalność marki, wpływa na pożądane działanie w zakresie reakcji zakupowych, ale można także zebrać istotne informacje od rynku na temat naszego produktu, firmy czy usługi. Do plusów buzz marketingu możemy również zaliczyć niski koszt dotarcia do odbiorców, a także dość wysoką w stosunku do poniesionych kosztów, skuteczność reklamy. 

Można się marketingiem szeptanym zająć na własną rękę, ale warto to także powierzyć odpowiedniej agencji zajmującej się reklamą internetową. Często takie przedsiębiorstwa mają swoją sieć reklamową, która oferuje fora i blogi, które odpowiadają naszej branży i mogą się tam spokojnie pojawiać wpisy z zakresu marketingu szeptanego. Jedną z zaufanych firm, która przez lata wypracowała sobie taką sieć i oferuje między innymi działania z zakresu content marketingu jest firma Adconnect (www.adconnect.pl). Ich oferta jest oczywiście znacznie szersza i warto z niej skorzystać, ale robią naprawdę dobrej jakości marketing szeptany i warto zdecydować się na ich pomoc w tym zakresie.