Content jest królem. Dlaczego wartościowa treść to klucz do sukcesu marketingowego?

Aby odnieść marketingowy sukces w internecie i skutecznie dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, nie wystarczy już dziś jedynie stawiać na tradycyjne formy reklamy. Znacznie skuteczniejsze są działania content marketingowe, prowadzone z wykorzystaniem różnych źródeł, takich jak strona internetowa, blog firmy, media społecznościowe czy zewnętrzne serwisy.

Zmierzch czasów nachalnej reklamy 

Jeszcze kilkanaście lat temu nikogo nie dziwiły hasła reklamowe w stylu „nasza firma jest najlepsza”, „gwarantujemy wysoką jakość” czy „oferujemy kompleksowe usługi”. Dzisiaj klient oczekuje już jednak znacznie więcej. Chce, aby firma pomogła mu rozwiązać jego problemy i zaproponowała konkretne rozwiązania. Poszukuje więc w internecie informacji o charakterze poradnikowym, napisanych w przystępny, łatwy do zrozumienia sposób. W tym celu świetnie sprawdza się content marketing. Działania w jego ramach mogą przyjąć na przykład formę artykułów na blogu w formie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Firma może w tym miejscu przedstawić aktualne trendy w branży i ma możliwość kreowania eksperckiego wizerunku. Marketing treści może być także wykorzystywany w postaci materiałów zamieszczanych w mediach społecznościowych – zwłaszcza na Facebooku, LinkedIn czy Twitterze. 

Content marketing to jednak nie tylko treści typowo tekstowe. Obecnie internauci wielokrotnie preferują materiały audio-wizualne. Firmy planujące kampanię powinny więc rozważyć zamieszczanie nagrań w serwisie YouTube, np. w postaci webinarów czy nagrań Q&A (pytania i odpowiedzi). Same artykuły na blogu czy w formie artykułów sponsorowanych na zewnętrznych serwisach można natomiast wzbogacić o graficzne materiały takie jak infografiki, wykresy, ilustracje, fotografie czy tabele. Dzięki temu treść staje się znacznie bardziej czytelna, a potencjalny klient może szybko odnaleźć interesujące go informacje. 

Content marketing na Facebooku 

Działania prowadzone w Social Media na Facebooku to jedna z najbardziej efektywnych form komunikacji z klientem. Strona na FB powinna być jednak na bieżąco aktualizowana, zwłaszcza o nowe treści angażujące jej fanów. Należy również na bieżąco moderować dyskusje i odpowiadać na komentarze. 

Marketing treści a pozycjonowanie stron 

Akcje content marketingowe pomagają również wyprowadzić stronę internetową firmy na pierwsze pozycje w wyszukiwarce Google. Najnowsze algorytmy premiują rozbudowaną, wysokiej jakości treść, która jest przydatna i angażująca dla użytkowników. Nie wystarczy już dzisiaj jedynie pozyskiwanie jak największej liczby marnej jakości linków z zewnętrznych źródeł. Obecnie w pierwszej kolejności należy zadbać o rozbudowanie treści na własnej stronie. Warto szczegółowo opisać poszczególne elementy oferty, zaprezentować historię i misję firmy, a także systematycznie prowadzić blog firmy. Dzięki jego założeniu można zapewnić sobie spory ruch z Google, zwłaszcza w ramach tzw. pozycjonowania long tail. 

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej zapewnia również zamieszczanie treści o charakterze content marketingowym na zewnętrznych portalach branżowych. Publikacja artykułów sponsorowanych z linkiem do własnej strony na wartościowych stronach pozwala zdobyć sporą przewagę nad konkurencją. Umożliwia nie tylko zdobycie wysokich pozycji w Google, ale jednocześnie zwiększa szanse na bezpośrednie pozyskanie klientów. Jeżeli przedstawimy się im jako eksperci potrafiący rozwiązać określony problem, z dużym prawdopodobieństwem będą wtedy chcieli skorzystać z usług naszej firmy.