4 funkcje VoIP dla biura

Dla pracowników średnich i dużych biur najważniejszą funkcjonalnością telefonii VoIP jest bez wątpienia możliwość konfiguracji przekierowań, a także łatwość przyłączania użytkowników.

To jednak nie jedyne ułatwienia, na jakie mogą liczyć użytkownicy VoIP. Spośród istotnych funkcji telefonii w tej technologii warto wymienić również opcje takie jak:

1. Telekonferencje

Telekonferencja stanowi odpowiedź na potrzeby biur, których pracownicy wykonują powierzone zadania zdalnie lub też znajdują się w oddziale firmy w innym mieście. Dzięki telekonferencji możliwe jest uzyskanie wielostronnego połączenia i prowadzenie rozmowy przez kilkudziesięciu użytkowników jednocześnie. Bezpieczeństwo przekazywania danych i uzyskanie dostępu jedynie przez pożądane osoby zapewniają pokoje telekonferencyjne zabezpieczone kodami PIN.

Funkcja telekonferencji telefonii VoIP gwarantuje wysokiej jakości połączenia, które w zupełności mogą zastąpić fizyczne spotkania służbowe w głównej siedzibie firmy. Dzięki temu, pracownicy otrzymują do dyspozycji elastyczne rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić ich czas i pieniądze.

2. Numery wewnętrzne

Pozwalają szybko i sprawnie połączyć się z odpowiednim działem w firmie. Krótki, łatwy do zapamiętania i chwytliwy trzycyfrowy numer wewnętrzny stanowi doskonałe narzędzie komunikacji dla pracowników. Za sprawą uproszczonej numeracji, kontakt z pracownikami potrzebnego działu jest łatwiejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Co ważne, numery wewnętrzne można w pełni zintegrować z inną przydatną funkcją telefonii VoIP - menu IVR.

3. Wirtualny faks

Wirtualny faks stanowi odpowiedź na realne potrzeby pracowników biurowych. Zamiast przestarzałych, wadliwych i kosztownych w eksploatacji tradycyjnych urządzeń, użytkownicy otrzymują w pełni funkcjonalny system odbierania i wysyłania faksów. Wirtualny faks jest rozwiązaniem ekologicznym i ekonomicznym, gdyż umożliwia ograniczenie zużycia tonera i papieru. Co ważne, wiadomości można wysyłać na dwa dogodne sposoby: poprzez Konsolę Faksową lub za pośrednictwem poczty e-mail. Możliwość przypisania numeru usłudze, a także prosta i przejrzysta konfiguracja sprawiają, że funkcja ta jest idealna zarówno dla małego, jak i dużego biura.

4. Menu IVR

Dzięki możliwościom nowoczesnej telefonii VoIP, użytkownik otrzymuje do dyspozycji interaktywne menu IVR. Dzięki niemu, klient dzwoniący do biura ma możliwość wyboru różnych opcji na etapie połączenia, takich jak:

- połączenie z dowolnym numerem telefonu;

- odsłuchanie komunikatu systemowego;

- pozostawienia wiadomości dla pracownika lub właściciela firmy; użytkownik będzie mógł ją odsłuchać po zalogowaniu na skrzynkę pocztową.

Każda z funkcji VoIP marki Datera ma tę zaletę, że może zostać w pełni dopasowana do potrzeb użytkowników. Telefonia w technologii VoIP, nie dość że jest tania, za sprawą usług dodatkowych staje się również kompleksowa i niezawodna, usprawniając komunikację prowadzoną na linii pracownik-klient.

Szczegółowe informacje na temat konfiguracji poszczególnych funkcji telefonii VoIP można znaleźć na stronie https://www.datera.pl/produkty/. Zapraszamy!